Odwiedź kanał!Sprawdź co ciekawego oferuje kanał Around Graphics na YT.

Iphone 5S ze słuchawkami prosto z 3DS Max i VRay

Pewne zdjęcie na Shutterstock’u zainspirowało mnie do podjęcia próby odzwierciedlenia go w trzech wymiarach. Miałem już model telefonu zrobionego wcześniej w Rhino (nurbs).
Słuchawki wymodelowałem w Max’ie (poly). Potem uv-unwrap części słuchawek gdzie występują symbole. Przewód słuchawkowy to renderowalny spline. Teksturę drewna znalazłem poprzez google’a i wrzuciłem ją do kanału diffuse materiał VRay. Aby uzyskać delikatną nierówność faktury drewna, tę samą teksturę bez żadnej edycji wrzuciłem także do kanału „bump”. Na to wszystko nałożyłem VRay’ową głębie ostrości. Na sam koniec drobny compositing, gdzie podkręciłem trochę wartość ekspozycji, kontrastu i balansu bieli z poziomu Vray Frame Buffer’a.
Na przykładzie tego renderingu w moim kolejnym wideo tutorialu pokaże jak przygotować VRay’owe „render passy”, które później wykorzystam do compositing’u w Fusion (Node based image compositing software).

Do renderingu siatki modeli w scenie użyłem mapy „VrayEdgesTex”. Wyjątek stanowi model telefonu wykonany w Rhino 3D, gdzie pokazywanie siatki po exporcie z nurbsów do polygonów nie ma sensu. Poligony są zagęszczone w miejscach gdzie to jest potrzebne i wireframe takiego modelu nie robi wrażenia. Użyłem tutaj efektu środowiskowego „VrayToon”, który ładnie zarysował krawędzie modelu.

Udostępniaj

FacebooktwitterpinterestFacebooktwitterpinterest